sobota, 22 stycznia 2011

~ Awokado i łosoś na carpaccio z buraka ~

Przez mój nowy „bezmięsny styl jedzenia” na nowo zakochałam się w awokado, a w duecie z pysznym wędzonym łososiem…mmm…naprawdę nie mogę się oprzeć okazji  łączenia tych dwóch składników. Dlatego też intensywnie przeglądam wszystkie posiadane przeze mnie książki kucharskie lub dostępne w Internecie strony kulinarne w poszukiwaniu przepisów, które zaspokoją moje łakomstwo. I tak ostatnio trafiłam na bardzo ciekawy przepis, na sałatkę, która jest naprawdę smaczna i sycąca, jednocześnie lekkostrawna. Troszkę zmieniłam oryginalną recepturę, a oto co z tego wyszło:
 - ½ buraka
- ½ awokado
- wędzony łosoś (najlepiej w kawałku)
- twarogowy ser kozi (Chavroux)
Sos:
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżeczka miodu
- po łyżeczce posiekanego szczypiorku i koperku
- sól i pieprz

Połówkę umytego buraka zawinęłam w folie aluminiową i wstawiłam na ok. 50 minut do nagrzanego do 180st. piekarnika. W tym czasie jak burak się piekł, w słoiczku wymieszałam wszystkie składniki na sos. Pamiętajcie jednak, że nie należy ściśle trzymać się podanych przeze mnie ilości, ponieważ sami powinniście wyczuć jaki sos najbardziej Wam odpowiada.

Gdy burak był już gotowy, obrałam go ze skórki i odstawiłam do ostygnięcia, następnie pokroiłam go w bardzo cienkie plasterki (użyłam obieraczki do warzyw), wymieszałam z częścią sosu i położyłam na talerz.

Awokado obrałam, pokroiłam w kosteczkę, wymieszałam z sosem i położyłam na plastrach z buraka.

Łososia pokroiłam w plasterki, też wymieszałam z sosem i ułożyłam na awokado. Następnie dodałam  kozi ser, 
polałam wszystko resztką sosu i udekorowałam posiekanym koperkiem i szczypiorkiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz